پارامترهای مهم در سیستم بیومتریک انجام پروپوزال پایان نامه ارشد دکتری

مشاوره انجام پروپوزال ارشد انجام پایان نامه دکتری تهران تبریز اصفهان شیراز

پایان نامه تهران تبریز شیراز لرستان مازندران پروپوزال مشهد خوزستان ارومیه رشت یزد

انجام پروپوزال فوری پایاننامه ارزان فوری تحلیل آماری شبیه سازی دانلود مقاله تضمینی

دانلود رایگان پایان نامه شیمی هنر بیولوژی پروپوزال روانشناسی فلسفه آموزش زبان مترجمی میکروب شناسی پزشکی صنایع تربیت بدنی

isi تخفیف پروپوزال پایاننامه قسطی علوم سیاسی اجتماعی فرهنگی پایان نامه کامپیوتر مدیریت حقوق معتبر دانلود رایگان مقاله

مقاله کنفرانسی ویرایش پایاننامه ترجمه تایپ فوری دانشجو دانشگاه آزاد دولتی سراسری pdsabz20
مشاوره انلاین انجام پایان نامه انجام پروپوزال ارشد دکتری pdsabz20
پارامترهای مهم در سیستم بیومتریک
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:53 | بازدید : 69 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

بیومتریک یک سیستم شناخت الگو می باشد که از ویژگی های فیزیولوژیکی نظیر چهره و کف دست و عنبیه یا ویژگی های رفتاری نظیر امضا و گفتار برای تایید و شناسایی استفاده می کند. رویکرد بیومتریک شناخت فرد و تایید هویت ادعایی با استخراج ویژگی رفتاری بیومتریک می باشد که این ویژگی رفتاری به عنوان داده ی ورودی ارائه می گردد و با بانک داده ای در دسترس مطبقت می یابد. سیستم بیومتریک دارای چهار فرایند پردازشی می باشد در مرحله ی حسگری تصویر بیومتریک گرفته می شود و به عنوان ورودی در سیستم ثبت می گردد و برای تایید و شناخت مورد استفاده قرار می گیرد. در مرحله ی استخراج ویژگی، ویژگی داده ی ثبتی به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها استخراج و ذخیره می گردد. و سپس برای تایید و شناسایی پردازش می گردد. در مرحله ی انطباق نیز ویژگی های استخراج شده با مجموعه ای از ویژگی های ذخیره ای در بانک داده ای مطابقت می یایند و میزان شباهت به عنوان نمره ی انطباق اندازه گیری می شود و حد آستانه نیز تعیین می گردد. در مرحله ی تصمیم گیری نیز ادعای کاربر یا به عنوان ادعای اصلی مورد پذرش قرار می گیرد و یا به عنوان ادعای جعلی پذیرفته نمی گردد و این بسته به نمره ی انطباق دارد. تحلیل سیستم بیومتریک با استفاده از پارامتر های گوناگون نشان داده می شود. (1 تا 4).
بیومتریک اندازه گیری داده های بیولوژیکی می باشد که توسط آن احراز هویت فرد با تحلیل ویژگی های فیزیکی نظیر چهره و چشم و انگشت نگاری انجام می پذیرد. هر نوع ویژگی فیزیولوژیک انسان را می توان به عنوان بیومتریک در نظر گرفته شود مشروط بر اینکه بتواند نیاز های جهانی شدن را که بیان کننده ی این است که هر فرد ویژگی را که قابل اندازه گیری است پردازش می کند، بر طرف نماید. علاوه براین صفت یا ویژگی بایستی منحصر به فرد باشد بدین ترتیب صفتهای مابین دو فرد بایستی از نظر ویژگی ها و عملکرد ها متفاوت باشند و در این ویژگی ها پارامتر های مورد استفاده قابل اندازه گیری هستند و این پارامتر ها نشان دهنده ی دقت سیستم بیومتریک طراحی شده می باشند. یک سیستم بیومتریک شامل ابزار ورودی و مرحله ی پردازشی و بانک داده ای می باشد. به منظور شناسایی ویژگی فیزیکی هر فرد نظیر کف دست و چهره و انگشت، ویژگی های این موارد بایستی توسط ابزار ورودی ثبت گردند و پیش از ذخیره سازی پردازش شوند و بعد ها برای انطباق مورد استفاده قرار گیرند. مرحله ی پیش پردازشی شامل الگوریتمهایی می باشد که ویژگی های استخراج شده را به بردار های ویژگی تبدیل می کنند و در بانک داده ای ذخیره می کنند. یک دسته بند از این بردار های ویژگی استفاده می کند و صفت ناشناخته ی ورودی را با بردار ویژگی ذخیره شده با استفاده از آستانه ی تعیین شده جهت مقایسه انطباق می دهد. نمرات تطبیقی برآورد می گردند و ورودی به دلیل نمره ی انطباقی حداکثری به عنوان عامل اصلی و یا به دلیل نمره ی انطباقی پایینتر از آستانه ای یه عنوان عامل جعلی در نظر گرفته می شود.
پارامتر های مورد استفاده برای اندازه گیری عملکرد سیستم بیومتریک بدین قرارند :
1- تایید : تاید به عنوان انطباق یک به یک تعریف می گردد که شامل تایید یا انکار هویت ادعایی شخص با مقایسه ی قالب ذخیره ای هویت ادعایی و اندازه گیری میزان شباهت می باشد. 2- شناسایی : به عنوان انطباق یک به چند تعریف می گردد که در آن هویت فرد با تمام قالب های ذخیره شده ی مجموعه ای از ویژگی های گوناگون در بانک داده ای مقایسه می گردد. و نیز میزان انطباق با نمره ی انطباق تعیین نیز شود. 3- تنوع درون کاربری : به معنی تنوع مشاهده شده در مجموعه ی ویژگی بیومتریک فرد می باشد ( مثلا کف دست یک شخص تحت شرایط گوناکون متفاوت است و به این به دلیل شرایط پوستی و انواع موقعیتهای قرار گیری کف دست می باشد). 4- شباهت بین کاربری : ویژگی های استخراج شده از افرادی که با یکدیگر مشابهند نظیر دو قلو های همسان که چهره ی مشابه و کف دست مشابه دارند. سیستم بیونتریک ویژگی فرد را یا به عنوان ویژگی اصلی و یا به عنوان ویژگی جعلی طبقه بندی می نماید. سیستم ممکن است دو نوع خطای شناختی داشته باشد. و به غلط ویژگی جعلی را به عنوان ویژگی اصلی تایید کند و یا فردی با ویژگی اصلی را به عنوان ویژگی جعلی نپذیرد. و این منجر به انطباق غلط می گردد.5- عدم انطباق غلط (false non-match): وقتی نمونه هایی از ویژگی های بیومتریک اشخاص به عنوان عامل انطباق شناخته نمی شود، این باعث false non-match می گردد. این موضوع بیشتر به دلیل تعامل غیر صحیح کاربر با سنسور است ( به عنوان مثال قرار دادن غیر صحیح کف دست بر روی سنسور و یا قرار گیری غیر صحیح چهره در جلوی دوربین و غیره.) 6- انطباق غلط : وقتی نمونه هایی از افراد گوناگون به صورت غلط به صورت منطبق شناخته شوند، نتایج منجر به انطباق غلط می گردد. این موضوع بیشتر به دلیل شباهت بسیار زیاد مابین افراد می باشد ( شباهت در چهره ی دو قلو های همسان و شباهت در دستخط و غیره )7- میزان نپذیرفتن کاذب (false rejection rate) و یا میزان پذیرش کاذب ( false acceptance rate) : تلاشهای متعدد و گوناگون سیستم جهت ثبت و یا نپذیرفتن با ( false acceptance rate اندازه گیری می شود و false rejection rate کسری از نموره ی جعلی می باشد. FRR و FAR توابع آستانه ی سیستم می باشند و در صورتی که آستانه افزایش یابد FAR کاهش خواهد یافت اما FRR افزایش خواهد یافت و عکس این نیز ممکن است. بنابراین برای یک سیستم بیومتریکی مشخص خطاها نمی توانند بطور همزمان با تغییر آستانه کاهش یابند. آستانه های گوناگون جهت اندازه گیری عملکرد با کمک پلات های DET و ROC خلاصه می گردد. 8- میزان پذیرش اصلی : بخشی از نمرات اصلی که فراتر از آستانه قرار می گرند. 9- نرخ شناسایی : نرخی که در آن مدعیانی که در دیتا بیز هستند به درستی شناسایی می شوند. 10- ناتوانی در ثبت : در صورتی که فرد نواند به درستی با سنسور تعامل یابد 11- نمره ی انطباق : طبقه بندی کننده بردار های انطباقی ذخیره شده را با بردار های ویژگی استخراج شده از ویژگی ورودی مقایسه می کند و شباهت مابین دو نمونه را با محاسبه ی نمرا ت انطباقی اندازه گیری می کند.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 



موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست



منوی کاربری09123600694



نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه09123600694
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار PDsabz.org
:: کل مطالب : 5738
:: کل نظرات : 0
:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9


:: بازدید امروز : 231
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 231
:: بازدید ماه : 859
:: بازدید سال : 5269
:: بازدید کلی : 102630
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت انجام پايان نامه دكتري انجام پايان نامه كارشناسي ارشد فوری انجام پايان نامه كارشناسي چگونه لاغر شویم؟ انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد انجام پایان نامه دانشجویی انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر انجام پايان نامه سنندج انجام پایان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد تهران هوش مصنوعی انجام پایان نامه مراحل انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی انجام پایان نامه شهرسازی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری تلگرام علی کریمی اصفهان شیراز قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران انجام پایان نامه کارشناسی ارشد معماری انجام پروپوزال مدیریت انجام پروپوزال پزشکی انجام پروپوزال ارشد معماری انجام پروپوزال دکتری انجام پروپوزال دکتری مدیریت تلگرام علی دایی انجام پروپوزال مهندسی صنایع انجام پروپوزال مهندسی پزشکی انجام پروپوزال مراحل انجام پروپوزال انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی چگونه پولدار شویم؟ انجام پروپوزال ارشد روش انجام پروپوزال انجام سمينار انجام سمينار دکتری انجام سمینار کارشناسی ارشد برق انجام سمينار تغيير انجام سمینار ارشد انجام سمينار دكتری انجام سمينار مديريت انجام سمينار جديد انجام سمینار دانشجویی انجام سمینار ارشد کامپیوتر انجام سمینار کارشناسی ارشد عمران انجام سمینار و پایان نامه انجام سمينار شيمي انجام سمينار حقوق انجام سمینار کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی انجام سمينار موفقيت انجام سمینار انجام سمینار دکتری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله و پایان نامه انجام مقاله isi انجام مقاله تبلیغ سفارش انجام مقاله انجام مقاله فوری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله نویسی انجام مقاله مروری انجام مقاله لرستان انجام مقاله علمی انجام مقاله isi معماری انجام مقاله کنفرانسی انجام مقاله مشهد انجام مقاله تبریز انجام سمینار سیستان شرکت معتبر پایا نامه نویسی انجام پایان نامه قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد